عکس دانشگاه علوم سیاسی و حقوق شانگهای

اطلاعات دانشگاه

شهر: شانگهای

تاسیس شده در ۱۹۸۴

نوع: دولتی

تعداد کل دانشجویان: ۱۱۰۰۰ نفر

تعداد دانشجویان بین‌المللی: ۴۰۰ نفر

تعداد هیئت علمی: ۱۰۰۰ نفر


درباره دانشگاه علوم سیاسی و حقوق شانگهای

 

تاریخچه

تاریخچه دانشگاه علوم سیاسی و حقوق شانگهای به سال ۱۹۸۴ بازمی‌گردد و این دانشگاه از ترکیب سه مؤسسه شکل گرفته است: موسسه مدیریتی شانگهای در زمینه علوم سیاسی و حقوق، دانشکده قضایی شانگهای، و دانشکده حقوق دانشگاه شانگهای. این دانشگاه برنامه‌های کارشناسی خود را در سال ۱۹۹۳ و برنامه‌های کارشناسی ارشد را در سال ۱۹۹۸ آغاز کرد. در سپتامبر ۲۰۰۴، دولت شهری شانگهای تاسیس دانشگاه علوم سیاسی و حقوق شانگهای را تأیید کرد و به آن وضعیت دانشگاه مستقل داد. در نوامبر ۲۰۱۴، کمیسیون آموزش و پرورش شهری شانگهای به عنوان مرجع نظارتی دانشگاه تعیین شد و از آن زمان، دانشگاه تحت مدیریت کمیسیون آموزش و پرورش شهری شانگهای و دفتر دادگستری شهری شانگهای اداره شده است.

 

اکنون SHUPL بیش از ۱۱۰۰۰ دانشجو و ۷۰۰ کارمند دارد. بر اساس رتبه‌بندی آکادمیک دانشگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۰، دانشگاه علوم سیاسی و حقوق شانگهای در رده چهارم دانشگاه‌های علوم سیاسی و حقوق در چین قرار دارد.

 

SHUPL شامل بخش‌های آکادمیک زیر است: دانشکده حقوق، دانشکده حقوق اقتصادی (موسسه حقوقی جاده ابریشم)، دانشکده حقوق بین‌الملل، دانشکده عدالت کیفری، دانشکده مطالعات پلیسی، دانشکده هوش مصنوعی و حقوق، دانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشکده دولت، دانشکده زبان‌ها و فرهنگ‌ها، آکادمی مستند شانگهای، دانشکده مارکسیسم، دانشکده آموزش‌های حرفه‌ای بالا، دانشکده همکاری‌ها و تبادلات بین‌المللی به علاوه واحدهای آموزشی برای ماژول‌های آموزش عمومی مانند فناوری اطلاعات و تربیت بدنی.

دانشگاه علوم سیاسی و حقوق شانگهای، برتری علمی را موتور توسعه خود می‌داند. رشته‌های مطالعات حقوقی در SHUPL به عنوان رشته‌های درجه اول و رقابتی در شانگهای شناخته شده‌اند. برخی از رشته‌ها، که شامل موضوعات آموزشی برجسته‌ای مانند حقوق بین‌الملل، حقوق اداری، جزایی‌شناسی، حقوق مالی، حقوق محیط زیست و حفاظت منابع، کاربرد مارکسیسم در چین و روزنامه‌نگاری و ارتباطات می‌شود، در بین بهترین‌ها در شانگهای و سراسر کشور قرار دارند. 

SHUPL آموزش‌های کارشناسی ارشد را در سه حوزه اصلی شامل مطالعات حقوقی، نظریه مارکسیسم، و روزنامه‌نگاری و ارتباطات ارائه می‌دهد، همچنین چهار برنامه درجه حرفه‌ای شامل حقوق، تجارت بین‌الملل، کار اجتماعی، و روزنامه‌نگاری و ارتباطات دارد. دانشگاه در همکاری با دانشگاه ژجیانگ، دانشگاه اقتصاد و مالی شانگهای، دانشگاه دریانوردی دالیان و دانشگاه علوم و فناوری ماکائو، دانشجویان دکتری پرورش می‌دهد و با دانشگاه علوم سیاسی و حقوق شرق چین، پژوهشگران پسا دکتری دارد. در سال ۲۰۱۷، دانشگاه در فهرست واحدهای واجد شرایط برای تاسیس برنامه‌های جدید دکتری قرار گرفت. بر اساس رتبه‌بندی دانشگاه‌های چینی علوم نرم ۲۰۲۰، دانشگاه در رتبه‌بندی دانشگاه‌های سیاسی و حقوقی چین در سال ۲۰۲۰، رتبه چهارم را کسب کرده است؛ در رتبه‌بندی کیفیت دانشجویان تازه وارد دانشگاه‌های چینی در سال ۲۰۲۰، دانشگاه در میان ۱۲۰۰ دانشگاه برگزیده، رتبه ۱۵۶ را دارد.

 

این دانشگاه بیش از ۴۰ برنامه کارشناسی در زمینه‌های مطالعات حقوقی، جزایی‌شناسی، مالکیت فکری، اقتصاد، مدیریت تجاری، مدیریت مالی، اقتصاد و تجارت بین‌المللی، حسابرسی، اقتصاد و مالیه، مالیات، جامعه‌شناسی، کار اجتماعی، کار و امنیت اجتماعی، روانشناسی کاربردی، علوم سیاسی و مدیریت، سیاست بین‌المللی، مدیریت اداری، زبان و ادبیات چینی، روزنامه‌نگاری، پخش و تلویزیون، کارگردانی و ویرایش برنامه‌های تلویزیونی، زبان انگلیسی، زبان روسی، آموزش و پرورش ایدئولوژیک و سیاسی، آموزش چینی بین‌المللی و غیره ارائه می‌دهد. از سال ۲۰۱۴، شروع به پذیرش دانشجویان قومی چینی از هنگ کنگ، ماکائو، تایوان و خارج از کشور کرده است.

 

پرورش استعدادها

دانشگاه کیفیت تدریس را خط حیات خود می‌داند و از طریق کانال‌های مختلف در هر مرحله به بهبود کیفیت فارغ‌التحصیلان خود پرداخته است. در سال‌های اخیر، دستاوردهای زیادی در ترویج نوآوری و کارآفرینی دانشجویان داشته‌ایم. دانشجویان ما جوایز زیادی را در مسابقات نوآوری و کارآفرینی دانشجویان برای کارهای آکادمیک فوق برنامه خود کسب کرده‌اند، از جمله بالاترین جایزه در هفتمین اجلاس سالانه نوآوری و کارآفرینی دانشجویان دانشگاهی در سال ۲۰۱۴، جایزه درجه اول در هفتمین دوره جام “ژی‌شینگ” شانگهای، یک مسابقه کارآفرینی جوانان، و مقام اول در مسابقات بحث و گفتگوی شانگهای در مورد قانون اساسی به مدت سه سال متوالی. 

مستندهای ساخته شده توسط دانشجویان این دانشگاه چندین بار در داخل و خارج از کشور جوایزی کسب کرده‌اند. تیم‌های کریکت مردان و زنان SHUPL مقام اول را در مسابقات کریکت ملی (گروه ترویج) به دست آوردند. در سپتامبر و اکتبر ۲۰۱۷، انجمن مدل سازمان ملل متحد SHUPL دو نامه تبریک جداگانه از دبیرکل سازمان ملل متحد آنتونیو گوترش و دبیرکل سازمان همکاری شانگهای رشید علیموف دریافت کرد که به شدت از کمک‌های این انجمن ستایش کردند.

 نرخ اشتغال فارغ‌التحصیلان ما برای سال‌های زیادی بالاتر از ۹۷٪ بوده و در بین دانشگاه‌های شانگهای رتبه بالایی دارد. در سال ۲۰۱۳، SHUPL عنوان “واحد ترویج اشتغال شانگهای” را دریافت کرد.

 

هیئت علمی و کارکنان

دانشگاه به استراتژی جذب دانشمندان و متخصصان برای توسعه بلندمدت خود پایبند است. دانشگاه علوم سیاسی و حقوق شانگهای سازماندهی و رتبه‌بندی‌های علمی خوبی برای کادر آموزشی برجسته خود فراهم کرده‌است که دارای تخصص حرفه‌ای، ارتباطات نزدیک با صنایع در چین و خارج از کشور، تجربه آموزشی گسترده و دیدگاه جهانی هستند. با مجموع ۸۰۰ عضو هیئت علمی، ۶۰۰ معلم حرفه‌ای که بیش از ۹۰٪ آن‌ها دارای مدرک کارشناسی ارشد و ۵۰٪ دارای مدرک دکترا هستند. این دانشگاه یک تیم آموزشی جوان دارند و ۶۹.۷٪ از معلمان حرفه‌ای SHUPL زیر ۴۵ سال هستند. 

در میان ۱۰۰ ناظر دکتری و کارشناسی ارشد این دانشگاه، بسیاری از آن‌ها کارشناسانی هستند که کمک‌های ویژه‌ای از شورای دولتی دریافت کرده‌اند، اعضای کمیته هدایت آموزش دانشگاهی در علوم سیاسی و حقوق تحت وزارت آموزش، کارشناسان جوان و میانسال حقوقی شانگهای، ده نفر برتر جوانان شانگهای در سال، معلمان برجسته شانگهای، استعدادهای رودخانه هوانگ پو و دانشمندان “شو گوانگ” هستند. دانشگاه همچنین حدود ۲۰۰ دانشمند و متخصص از دانشگاه‌ها و صنایع داخلی و خارجی را به عنوان استادان مهمان یا استادان پاره‌وقت به خدمت گرفته است.

برنامه‌های سطح ملی

دانشگاه سه عملکرد CNISCO، شامل آموزش، مرکز فکری، و انجمن‌ها را به طور کامل به کار می‌گیرد. با وکالت از دپارتمان‌های دولت مرکزی از جمله وزارت امنیت عمومی، وزارت امور خارجه، وزارت دادگستری و وزارت بازرگانی، این موسسه تعدادی از ماموریت‌های آموزشی را به انجام رسانده است که شامل پایگاه تحقیقاتی قضایی کمربند و جاده دیوان عالی مردم، پایگاه آموزشی دادستانی SCO دیوان عالی مردم، دفتر آماده‌سازی کمیته خدمات حقوقی چین-SCO وزارت دادگستری، پایگاه همکاری کمیته خدمات حقوقی چین-SCO وزارت دادگستری، پایگاه تحقیقات نظریه میانجیگری و آموزش استعدادها وزارت دادگستری، مرکز تحقیقات منطقه‌ای و کشوری که توسط وزارت آموزش و پرورش مجوز و ثبت شده، پایگاه تحقیقات علوم انسانی و اجتماعی برای دانشگاه‌ها در شانگهای، پایگاه مشاوره و تحقیق خدمات قانونگذاری آموزشی شانگهای، و مرکز تحقیقات بازبینی ثبت اسناد تنظیمی شانگهای است. SHUPL عضو «اتحادیه همکاری مراکز فکری کمربند و جاده» است. موسسه تحقیقاتی SCO و موسسه تحقیقات امنیتی «کمربند و جاده» به عنوان مرکز فکری منبع CTTI (شاخص مرکز فکری چین) شناخته شده‌اند. بر اساس CNISCO، SHUPL فرایند بین‌المللی شدن خود را تسریع می‌بخشد.

تبادلات بین‌المللی

دانشگاه به استراتژی تعامل آموزش با تبادلات بین‌المللی پایبند است. استراتژی “آموزش خارج‌شدن” پیشرفت سریعی داشته است. در سال ۲۰۱۸، مرکز آموزش و تحقیق زبان چینی که با همکاری دانشگاه جهانی جیندل هند تأسیس شده بود، با موفقیت تأیید شد. ما شراکت‌هایی را در سراسر جهان با بیش از ۱۰۰ دانشگاه و مؤسسه برقرار کرده‌ایم، از جمله دانشگاه کمبریج، مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی لندن، کنفرانس لاهه در حقوق بین‌الملل خصوصی، و اتاق بازرگانی بین‌المللی. ما یک مرکز آموزشی برای دوره‌های زبان انگلیسی پیش از دوره تحصیلی تأسیس کرده‌ایم و در حال حاضر برنامه‌های مسیر/مدار “۳+۱”، “۲+۲”، و “۲+۱” برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، و دکتری ارائه می‌دهیم. دانشجویان خارجی در SHUPL می‌توانند برای بورسیه‌های دولتی چین و بورسیه‌های دولتی “جاده ابریشم” درخواست دهند. SHUPL دانشگاه پرورش برنامه علوم انسانی چین-آمریکا و عضو شبکه دانشگاه‌های چین است. تنها مرکز آموزش پیش‌دانشگاهی برای دانشجویان علوم انسانی و تجارت در منطقه دلتای رود یانگتسه مجوز تأسیس گرفته است. دانشگاه از سال ۲۰۱۳ شروع به پذیرش دانشجویان خارجی کرده است، با بیش از ۵۰۰ دانشجوی بین‌المللی از بیش از ۷۰ کشور اکنون. ما در سال ۲۰۲۰ با تمایز، تضمین کیفیت تحصیل در چین را پاس کردیم.

 

پردیس و امکانات

دانشگاه به حفظ اکوسیستم در پردیس اختصاص یافته است. واقع در منطقه زیبای منظره‌ای درجه ملی تپه شه‌شان، دانشگاه در مساحتی به اندازه ۱۰۰۰ مو (۶۷ هکتار) قرار دارد و به عنوان «دانشگاه باغ در پای کوه شه‌شان» شناخته شده است. این دانشگاه بیش از ۱۱۰۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد، کارشناسی، کالج حرفه‌ای و دانشجویان خارجی دارد. پردیس مجهز به امکانات آموزشی و تحقیقاتی است: ۳۵ آزمایشگاه و کارگاه، و تقریبا ۲۰۰ پایگاه مکانی خارج از دانشگاه. پایگاه این دانشگاه برای تمرین حقوقی، پایگاه مکانی خارج از دانشگاه در سطح ملی برای دانشجویان دانشگاه است. SHUPL در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ عنوان «واحد تمدن ملی» را دریافت کرده، هشت بار عنوان «واحد تمدن شانگهای»، و به مدت چهار سال متوالی عنوان «پردیس امن و تمدن شانگهای» و عنوان «دانشگاه با آموزش مرتبط با دفاع ملی» اعطا شده توسط وزارت آموزش.

مزایای دانشگاه علوم سیاسی و حقوق شانگهای (SHUPL)

دانشگاه به استراتژی تعامل آموزش با تبادلات بین‌المللی پایبند است. در سال ۲۰۱۸، با تایید هانبان، دانشگاه با همکاری دانشگاه جهانی O.P جیندال در هند، یک مرکز آموزش و تحقیق زبان چینی تاسیس کرد. استراتژی “آموزش خارج‌شدن” پیشرفت سریعی داشته است. این دانشگاه شراکت‌هایی را در سراسر جهان با بیش از ۱۰۰ دانشگاه و مؤسسه برقرار کرده‌، از جمله دانشگاه مونترال (کانادا)، دانشگاه لیدز (بریتانیا)، دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس (آمریکا)، کنفرانس لاهه در حقوق بین‌الملل خصوصی، و اتاق بازرگانی بین‌المللی.

 

این دانشگاه یک مرکز آموزشی برای دوره‌های زبان انگلیسی پیش از دوره تحصیلی تأسیس کرده‌ایم و در حال حاضر برنامه‌های مسیر/مدار “۳+۱”، “۲+۲”، و “۲+۱” برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، و دکتری ارائه می‌دهند. به مدت دو سال متوالی، دانشجویان دانشگاه توسط برنامه کارآموزی کمیسیون آموزش و پرورش شهری شانگهای برای سازمان‌های بین‌المللی حمایت شده‌اند و تعداد حامیان در میان دانشگاه‌های شانگهای در رده‌های بالا قرار دارد. دانشجویان خارجی در SHUPL می‌توانند برای بورسیه‌های دولتی چین و بورسیه‌های دولتی “جاده ابریشم” درخواست دهند. SHUPL دانشگاه پرورش برنامه علوم انسانی چین-آمریکا و عضو شبکه دانشگاه‌های چین است. تنها مرکز آموزش پیش‌دانشگاهی برای دانشجویان علوم انسانی و تجارت در منطقه دلتای رود یانگتسه مجوز تأسیس گرفته است. دانشگاه از سال ۲۰۱۳ شروع به پذیرش دانشجویان خارجی کرده است، با بیش از ۵۰۰ دانشجوی بین‌المللی از بیش از ۷۰ کشور اکنون.

شرایط اسکان

1 10

 

فعالیت و یادگیری

1 11
2 4
4 2
4 2
5 2

 

مناظر دانشگاهی

1 12
4 3
5 3
مناظر دانشگاه یولیان4
3 4