دانشگاه ونژو

ونژو شهری است که جهان را به هم متصل می‌کند و به پنج قاره دسترسی دارد.

——————————————————————————————————

ونژو، که در زمان‌های باستان به عنوان اویو شناخته می‌شد، محلی است که مردم ونژو پنج یا شش هزار سال پیش در آن ساکن شده بودند. به دلیل آب و هوای گرم و معتدل در وسط زمستان، شهر ونژو همچنین به عنوان «ایالت گرم» شهرت داشت. ونژو در جنوب شرقی استان ژجیانگ واقع شده است. با برخورداری از خط ساحلی ۳۵۵ کیلومتری و قرار گرفتن در تقاطع مناطق اقتصادی دلتای یانگ‌تسه و دلتای رود پرل، این شهر به عنوان مرکز اقتصادی، فرهنگی و حمل و نقل جنوب استان ژجیانگ شناخته می‌شود. با جمعیتی کلی بالغ بر ۹,۶۴۵,۰۰۰ نفر، ونژو شامل چهار منطقه—منطقه لوچنگ، منطقه لونگوان، منطقه اوهای و منطقه دونگتو، سه شهر—شهر رویان، شهر یوئه‌چینگ و شهر لونگ‌گانگ، و پنج شهرستان—یونگجیا، پینگ‌یانگ، کانگ‌نان، ونچنگ و تایشون می‌شود. ونژو، به عنوان یکی از اولین مرزهای سیاست اصلاحات و بازگشایی چین، از تجارت تجاری بسیار توسعه‌یافته‌ای برخوردار است. تقریباً هر خانواری در ونژو به نوعی کسب‌وکار می‌پردازد. شرکت‌هایی که توسط مردم ونژو تأسیس شده‌اند در سراسر جهان پراکنده شده‌اند و تجار ونژو به دلیل تیزبینی در تجارت شناخته شده‌اند. در حال حاضر، شهر ونژو موقعیت شهری «بندر هزاره، ونژوی شاد» را مطرح کرده است. در آینده، ونژو به شهری ساخته خواهد شد که در آن چینی‌های خارج از کشور گرد هم آیند، کارآفرینی، نوآوری و خلق ثروت شکوفا شود. این شهر به عنوان یک شهری که جهان را به هم متصل می‌کند، با زندگی بی‌پایان و دسترسی به همه پنج قاره خواهد بود. همچنین این شهر جایی خواهد بود که مردم احساس افتخار و اعتماد به نفس، گرمی و مهربانی را به اشتراک می‌گذارند.

دانشگاه ونژو، اطلاعات
ونژو1
ونژو2
ونژو3
ونژو4
ونژو5
ونژو6
ونژو7
ونژو7
ونژو8
ونژو9
2 4 4

ویدئو

معرفی ونگژومعرفی دانشگاه ونژو (WZU)

دانشگاه ونژو (WZU)، در میان کوه‌های دیدنی، آبراه‌های وسیع و قلب یک شهر ساحلی پر جنب و جوش قرار گرفته است و فرصت‌های آموزشی بی‌نظیری را برای دانشجویانی که به دنبال تحصیل در محیطی غنی از فرهنگ و بهره‌مندی از سنت آکادمیک قوی هستند، ارائه می‌دهد. از بین بیش از ۲۵۰۰ دانشکده و دانشگاه در سراسر چین، دانشگاه ونژو در رتبه‌بندی ۲۰۲۱ بهترین دانشگاه‌های جهانی U.S. News & World Report در رتبه ۱۶۷ در چین قرار گرفت. همچنین، این دانشگاه بر اساس رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی تایمز هایر اجوکیشن ۲۰۲۱، سومین دانشگاه برتر استان ژجیانگ شناخته شده است.

برنامه‌های آکادمیک آن ۹ حوزه تحصیلی را شامل می‌شود که عبارتند از: ادبیات، علوم، مهندسی، حقوق، آموزش، اقتصاد، تاریخ، مدیریت و هنر. این دانشگاه ۴۶ برنامه تحصیلات تکمیلی (شامل برنامه دکتری در شیمی) و ۵۷ برنامه کارشناسی ارائه می‌دهد. تعداد کادر آموزشی و کارکنان تمام وقت حدود ۲۰۰۰ نفر است. دانشگاه حدود ۱۴۰۰۰ دانشجوی کارشناسی، ۱۵۰۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی، ۹۰۰ دانشجوی بین‌المللی و حدود ۱۳۰۰۰ دانشجوی پاره‌وقت سالانه برای آموزش مداوم دارد.

ونژو11دانشگاه ونژو، که در سال ۱۹۳۳ توسط آقای هوانگ سوچو، یک صنعتگر معروف، تأسیس شد، در طول توسعه و پیشرفت خود، شش مدرسه را ادغام و یکپارچه کرده است. دانشگاه ونژو (WZU) در میان اولین دسته از پایگاه‌های آموزش زبان و فرهنگ چینی است که توسط وزارت آموزش و پرورش چین (MOE) تأیید شده و مجاز به پذیرش دانشجویان بورسیه دولتی چین، دانشجویان چینی خارج از کشور و دانشجویان از هنگ کنگ، ماکائو و تایوان است. دانشجویان خارجی که متقاضی تحصیل در WZU هستند، می‌توانند برای دریافت بورسیه دولتی چین، بورسیه بین‌المللی معلمان زبان چینی، بورسیه دولت استان ژجیانگ و بورسیه‌های ریاست دانشگاه WZU اقدام کنند.

مزایای دانشگاه

مدارک مورد نیاز:

مدارک مورد نیاز:

۱. کپی گذرنامه

۲. گواهینامه فارغ‌التحصیلی و ریزنمرات رسمی آخرین مدرک تحصیلی.

۳. گواهینامه‌ها و ریزنمرات باید به زبان چینی یا انگلیسی باشند. در صورتی که به این زبان‌ها نیستند، باید به چینی یا انگلیسی ترجمه و تایید شوند.

۴. برای متقاضیان برنامه‌های تحصیلات تکمیلی، لطفاً یک طرح تحصیلی و دو توصیه نامه ارائه دهید.

۵. گزارش سلامتی که در شش ماه گذشته صادر شده باشد.

۶. گزارش عدم سوء پیشینه که در شش ماه گذشته صادر شده باشد.

۷. گواهی بانکی (نشان دهنده موجودی بیشتر از مبلغ یک سال شهریه و هزینه اقامت).

۸. متقاضیان زیر ۱۸ سال باید «نامه تایید» والدین و «نامه ضمانت سرپرست» را ارائه دهند، سرپرست باید یک بزرگسال چینی مقیم در چین باشد.

۹.متقاضیانی که در حال حاضر در چین هستند باید کپی از مجوز اقامت خود و در صورت لزوم بیانیه عملکرد صادر شده توسط مدرسه قبلی خود را ارائه دهند.

چه کسانی می‌توانند درخواست دهند؟
  • 1. داشتن تابعیت غیر چینی و داشتن گذرنامه معتبر؛ سلامت جسمی.
  • ۲. برای درخواست برنامه‌های کارشناسی: داشتن مدرک دیپلم دبیرستان یا معادل آن؛ برای درخواست برنامه‌های کارشناسی ارشد: داشتن مدرک کارشناسی یا معادل آن؛ برای درخواست برنامه‌های دکتری: داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن.

هزینه ها:

دریافت بورسیه در دانشگاه ونژو شامل انواع مختلفی از برنامه‌ها است که هر کدام شرایط و پوشش‌های مخصوص به خود را دارند:

۱. بورسیه CSC – برنامه دوجانبه

– پوشش: شهریه کامل، هزینه اقامت، کمک هزینه زندگی و بیمه

۲. بورسیه CSC – ثبت‌نام مستقل WZU

– پوشش: شهریه کامل، هزینه اقامت، کمک هزینه زندگی و بیمه

۳. بورسیه معلمان زبان چینی بین‌المللی

– پوشش: شهریه کامل، هزینه اقامت، کمک هزینه زندگی و بیمه

۴. بورسیه دولت استانی ژجیانگ

– پوشش: دانشجویان کارشناسی ارشد: ۳۰,۰۰۰ یوان در سال؛ دانشجویان کارشناسی: ۲۰,۰۰۰ یوان در سال

۵.بورسیه ریاست دانشگاه ونژو

– پوشش: نوع A: معافیت کامل از شهریه برای سال اول؛ نوع B: معافیت جزئی از شهریه برای سال اول (۶,۰۰۰ یوان برای دانشجویان کارشناسی؛ ۸,۰۰۰ یوان برای دانشجویان کارشناسی ارشد)

توجه:

– هر متقاضی تنها مجاز به دریافت یکی از بورسیه‌های ذکر شده است.

– صلاحیت بورسیه‌های دولت استانی ژجیانگ و ریاست دانشگاه ونژو هر سال مورد ارزیابی مجدد قرار می‌گیرد.

– دانشجویان بین‌المللی که عملکرد برجسته‌ای در نوآوری علمی و فناوری، خدمات عمومی، ورزش یا فعالیت‌های فرهنگی داشته‌اند، یا به طور مثبت بر تأثیر دانشگاه کمک کرده‌اند، می‌توانند برای “بورسیه فردی” دانشگاه ونژو درخواست دهند، که مبلغ آن بر اساس بودجه کالج و حداکثر ۲,۰۰۰ یوان برای هر دانشجو است.